Rostade Rotfrukter

Middagstips med rotfrukter

Middagstips med rotfrukter

Rotfrukter är gott och nyttigt!

Jag brukar rosta dem i ugnen enligt Kajsa Varg principen dvs. ”man tager vad man haver”  här har jag använt potatis, sötpotatis, paprika, morötter, lök och polkabetor (randiga rödbetor!). Ringla över olivolja. Idag kryddade jag med lite flytande honung, färsk rosmarin,  flingsalt med citronsmak och chiliflakes. MUMS!

Du kan komplettera med t.ex. Feta ost och oliver som du tillsätter mot slutet av tillagningen.  Eller servera rotfrukterna till kött  eller kyckling med en kall eller varm sås. Tillagas i Ugnen på 200-225 grader i ca 40-50 min. Känn med en sticka, grönsakerna ska vara mjuka men ha tuggmotstånd.

Annonser

Om Träning 40 plus

Jag är hälsocoach, gruppträningsinstruktör och kostrådgivare med ambition att träna lagom och äta gott för att må bra och hålla mig i form. Utöver gruppträning gillar jag att powerwalka, rida och cykla.
Det här inlägget postades i Kost och har märkts med etiketterna , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google+-foto

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s