Powerwalk med Ice Bugs

I love my Icebugs!

I love my Icebugs!

Bästa skorna för vinterträning!

Hoppa inte över träning utomhus utan håll igång med powerwalks, löpning och promenader även om det är halt ute. Förra vintern fick jag ett par Icebugs i present av min man och det är en av de bästa presenter jag någonsin fått! Skorna är helt suveräna att powerwalka i när det är halt ute. Jag får grepp även på blankis och är aldrig orolig för att halka och ramla omkull. Man går nämligen inte så effektivt när man spänner sig för att man tror att man kan halka och skada sig… Skorna funkar också bra på asfalt även om de låter en del då. Och det är nog det som är bland det bästa med dem, eftersom vägarna ofta består av en blandning av snö, is och bar asfalt. Dubbarna är gjorda av ett material som ska anpassa sig till underlaget och som inte slits ut av asfalten.

Jag har modellen Creek-L BUGrip som är en walkingsko med en prestanda som en löpsko. Den ska klara ner till -20 grader. De är varma, sköna och sitter bra på foten. Icebugs finns i olika modeller, både för walking och löpning.

Den enda nackdelen jag kan komma på är väl priset som ligger på ca 1200 – 1500 kr beroende på modell. Sen skulle jag önska att de hade lite mindre storlekar 35,5 och 35. Minsta storleken är 36 och de är en liten aning förstora för mig. Jag planerar att sköta om mina skor så att de håller i många år, och jag ser dem som en bra investering. Det är ju faktiskt så att vi här i större delen av Sverige har snö och is ganska många av årets månader… Och jag sa väl att skorna är svensktillverkade oxå! Det är coolt.                 Icebugs hemsida

Betyg: 4 av 5

Keep on jogging!

Om Träning 40 plus

Jag är hälsocoach, gruppträningsinstruktör och kostrådgivare med ambition att träna lagom och äta gott för att må bra och hålla mig i form. Utöver gruppträning gillar jag att powerwalka, rida och cykla.
Detta inlägg publicerades i Lena Testar, Träning och märktes , , , , , , . Bokmärk permalänken.

Lämna en kommentar