Fräsch buffémat..

Pärlcouscous sallad - perfekt på buffén

Pärlcouscous sallad - perfekt på buffén

Har du upptäckt Pärlcouscous?

Pärlcouscous är en större couscous, som en liten ärta i storlek och med en smak och konsistens som påminner om pasta.  Den innehåller durumvete och salt.  Jag gör gärna en sallad med inspiration från tabouleh, den passar jättebra på ett buffébord. Här får du ingredienserna i mitt recept, pröva dig fram till hur mycket av varje ingrediens du tycker blir bäst.

Lenas pärlcouscous sallad

  • Kokt pärlcouscous – koka och spola med kallt vatten
  • Massa hackade tomater
  • Hackad gurka
  • Hackad lök
  • Hackad persilja – mycket
  • Hackad koriander (om du gillar det)
  • Citronsaft
  • Olivolja
  • Salt & peppar.

Blanda alla ingredienser i en stor skål. Servera till t.ex kycklingspett eller annat grillat. Eller som vegetarisk rätt med en bit ost av något slag. Grillad Halloumi? Feta?

Näringsvärde 100 g
Energi 850 kJ/200 kcal
Protein 1 g
Kolhydrater 46 g
Fett 1 g

Källa: Druvan

Om Träning 40 plus

Jag är hälsocoach, gruppträningsinstruktör och kostrådgivare med ambition att träna lagom och äta gott för att må bra och hålla mig i form. Utöver gruppträning gillar jag att powerwalka, rida och cykla.
Detta inlägg publicerades i Kost och märktes , , . Bokmärk permalänken.

En kommentar till Fräsch buffémat..

  1. Pingback: Fräsch buffémat..

Lämna en kommentar